سیستم پیجینگ

بلندگوی سقفی توکار و روکار

راهنمای خرید بلندگو سقفی:

بلندگو سقفی در سایزها و ابعاد مختلف موجود میباشند.اگر نیاز شما فقط برای اطلاع رسانی است از بلندگو سقفی ساده بین 3 تا 10 وات نیاز شما را برطرف خواهد کرد اما اگر برای پخش موزیک نیاز به بلندگوهای سقفی دارید میبایست از بلندگو سقفی توکار موزیکال بین 20 تا 40 وات استفاده نمایید.قطر برش اسپیکر سقفی توکار 20 وات 16 سانت و قطر برش بلندگو سقفی موزیکال توکار 40 وات 24 سانت میباشد.لازم است بدانید برای راه اندازی اسپیکرهای سقفی توکار و اسپیکر های سقفی روکار از دستگاه آمپلی فایر استفاده میشود.آمپلی فایر صوتی این امکان را به شما میدهد تا صدای تلویزیون یا دستگاه های جانبی خود رو بر روی بلندگو سقفی منتقل کنید.اما اگر فضای کافی برای نصب آمپلی فایر صوتی را ندارید یا به هر دلیل نمیخواهید از آمپلی فایر استفاده نمایید استفاده از بلندگو سقفی بلوتوثی دیگر نیازبه آمپلی فایر را از بین میبرد.بلندگو سقفی بلوتوثی فقط امکان اتصال شما از طریق بلوتوث را ایجاد میکند و دیگر نمیتوانید فلش و صدای تلویزیون را بر روی اسپیکر بلوتوثی منتقل کنید.

بلندگو سقفی توکار موزیکال
بلندگو سقفی

 بلندگوی سقفی توکار و روکار ساده و موزیکال:

اسپیکرهای سقفی را میتوان به دو دسته توکار و روکار تقسیم بندی کرد.ممکن است هدف از خرید اسپیکر سقفی به منظور پخش موزیک باشد که در این صورت باید از اسپیکرهای موزیکال که توانایی تفکیک صدای زیرو بم را داشته باشند استفاده شود که هم از نظر قیمت و هم از نظرکیفیت صدا نسبت به اسپیکرهای معمولی گرانتر و از شفافیت صدای بالایی برخوردار هستند.

اسپیکر سقفی توکار موزیکال وکاله:

  • بدون نیاز به پیچ و رولپلاک
  • دارای گیره
  • قابل نصب درانواع سقف های کاذب
  • روکش توری برای جلوگیری از گرد و غبار
  • موزیکال
  • دارای توان خروجی 20 وات
  • قطر برش 16 سانت
  • امکان تفکیک صدای زیرو بم
بلندگو سقفی

بلندگو سقفی توکار باند ایران مدل525

  • بدون نیاز به پیچ و رولپلاک
  • دارای گیره
  • قابل نصب در سقف های کاذب
  • روکش توری برای جلوگیری از گرد و غبار
  • انعطاف پذیر
بلندگو سقفی روکار باند ایران

اسپیکر سقفی باند ایران

 

بلندگو سقفی روکار باند ایران مدل 515

  • پشت قاب دار
  • بدنه پلاستیکی
  • روکش توری برای جلوگیری از گرد و غبار
  • انعطاف پذیر
بلندگو سقفی روکار باند ایران

 

بلندگو سقفی توکار و روکار باند ایران مدل509

  • روکش پپلاستیکی
  • بدنه پلاستیکی

 
بررسی بلندگوی سقفی توکار:

بلندگوهای داخل سقف
خواه به دنبال بلندگوهای ارزان قیمت برای یک سیستم صوتی چند اتاقه باشید ، یا بلندگوهای سینمای خانگی با کارایی بالا که در اتاق شما املاک و مستغلات را اشغال نکنند ، بلندگوهای سقفی vokale عملکرد مورد نیاز شما را فراهم می کنند.

بلندگوهای سقفی به راحتی نصب می شوند و تقریباً قابل مشاهده نیستند. توری های بلندگو قابل رنگ به این معنی است که به سختی متوجه خواهید شد که حتی در اتاقتان بلندگو دارید.

بلندگوهای سقفی vokale نیز از همان فن آوری های بوق دار استفاده می کنند که بلندگوهای سنتی vokale از آن استفاده می کنند و بسیاری از آنها بطور خاص برای مطابقت با یک محصول بلندگو موجود طراحی شده اند ، بنابراین می توانید بلندگوهای سقفی را با بلندگوهای دلخواه خود ترکیب و مطابقت دهید.

بلندگوی سقفی توکار پیجینگ بسیار شکیل و زیبا است که برای طراحی‌های خلاق و خردمندانه محیط‌های خانگی مانند نصب سیستم‌های هوم تیاتر و سینمای خانگی، نصب در اتاق -هال و حتی اتاق خواب و محیط‌های خارجی طراحی و ساخته شده‌اند. طراحان حرفه‌ای داخلی که به اِلمان‌های مختلفی مانند شکل ظاهری و صدا هم اهمیت می‌دهند حتما مدل بلندگو سقفی را جز لیست علاقه‌مندی هایشان برای طراحی قرار می‌دهند.
بلندگوسقفی موزیکال هم محور دارای یک ووفر ۸ اینچی از جنس پلی پروپیلن و یک تویتر با کیفیت است که صدای بسیار شفافی را برای شما در بر خو اهد داشت. همچنین می‌توانید تویتر را به هدف افزایش دقت صدا و عملکرد بهتر در فرکانس بالا تنظیم کنید. پنجره مشبک جلوی این بلندگو نیز قابل رنگ آمیزی است و برای اتصال سریع و بی دردسر دارای آهنربا می باشد. گیره‌های نصب این بلندگو سقفی با کیفیت بسیار مقاوم و کارا طراحی شده اند و برای نصب روی دیوار و سقف مناسب می‌باشند.  از موارد رعایت شده هنگام طراحی می توان به طراحی برآمدگی‌های ریز به صورت مارپیچی در دهانه خروجی بلندگو اشاره کرد که در پخش طبیعی صدا تاثیرگذار هستند همچنین طراحی باریکی که  رعایت شده است به طراحان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا به گونه‌ای این محصول را در مکان مناسب جای دهند که جزئی از خود محیط به نظر برسند و برجسته‌گی غیر معمولی نیز نداشته باشند. نکته مهم دیگر این است که قسمت پوشش پشتی این بلندگو به صورت دقیق و کاملا اصولی عایق شده است و ضمن حفظ کارایی از ورود رطوبت و گرد و غبار به درون این بلند گو سقفی توکار پیجینگ جلو گیری می‌کند.

قیمت و انواع بلندگو سقفی:
  • بلندگو سقفی توکار
  • بلندگو سقفی موزیکال
  • اسپیکر بلوتوثی
  • اسپیکر موزیکال
  • بلندگو واترپروف
  • قیمت بلندگو سقفی
  • اسپیکر تووی
  • بلندگو سقفی فول رنج
  • بلندگو سقفی برای منزل
  • اسپیکر توکار 
  • بلندگو سقفی با قر برش 12 الی 24 سانت
بلندگو سقفی
بلندگو سقفی موزیکال
اسپیکر سقفی
اسپیکر بلوتوثی
بلندگو سقفی بلوتوثی
سقفی توکار
اسپیکر ضدآب
بلندگو سقفی واترپروف
بلندگو سقفی توکار موزیکال
اسپیکر سقفی فول رنج
بلندگو ووفر تیوتر
بلندگو تووی
 
 
 
 
 
 
 
بلندگوهای سقفی – همه چیزهایی که باید بدانید

بلندگوهای سقفی به عنوان یک راه حل صوتی دائمی طراحی شده اند که صداهای عالی و زیبا را برای سالهای آینده به شما ارائه می دهد.

به همین دلیل بسیار مهم است که شما کیفیت مناسب اسپیکر را انتخاب کرده باشید و همچنین در مورد نحوه نصب آنها فکر کنید.

آیا هنوز راهنمای ما درباره هزینه پروژه های بلندگوی سقفی را خوانده اید؟ این به شما این ایده را می دهد که آیا آنها حتی برای شما مناسب هستند یا خیر.

برای نصب بلندگوهای سقفی ، باید بتوانید برای سیم کشی بلندگو به پشت دیوارها/سقف دسترسی داشته باشید و هنگامی که همه چیز نصب شد ، ما نمی خواهیم هیچ شگفتی ناخواسته ای رخ دهد!

ما چند مورد را انتخاب کرده ایم که هر نصاب/مشتری باید قبل از نصب بلندگو در سقف از آنها مطلع باشد.

ما همچنین یک راهنمای مبتدی برای بلندگوهای سقفی در قالب یک سری ویدیوی YouTube تهیه کرده ایم که همه چیز را که باید در مورد بلندگوهای سقفی در 3 فیلم قابل هضم آسان بدانید پوشش می دهد. و اگر برای شروع پروژه خود آماده هستید ، ما خدمات طراحی رایگان را ارائه می دهیم تا بتوانیم از بودجه شما تا آنجا که ممکن است اطمینان حاصل کنیم.

  • در اتاق به چند بلندگوی سقفی نیاز دارم؟
  • بلندگوهای سقفی را کجا باید قرار دهم و چقدر فاصله دارند؟
  • آیا بلندگوهای سقفی به برق اصلی نیاز دارند؟
  • آیا به بلندگوهای سقفی تک یا تک استریو نیاز دارم؟
  • به کدام کابل بلندگو نیاز دارم؟
  • آیا بلندگوهای سقفی به هودهای آتش نیاز دارند؟
  • راهنمای نصب بلندگوهای سقفی در اتاقهای با رطوبت بالا
  • آیا می توان بلندگوهای سقفی را رنگ آمیزی کرد؟
  • بلندگوهای سقفی چقدر باید باریک باشند؟
  • آیا می توانم بلندگوهای سقفی را کنترل کنم؟

در بیشتر موارد ، بلندگوهای سقفی به صورت جفت به فروش می رسند تا بتوان آنها را به صورت جفت استریو چپ و راست تنظیم کرد. یکی از مهمترین موارد در مورد صدا ، سازگاری صدا است.

برای فضاهای بزرگتر ، احساس می کنیم که سطح صدا را بهتر متعادل می کنیم ، منطقی است که 4 بلندگوی کوچکتر از 2 بلندگوی بزرگتر اضافه کنیم.

اگر قصد دارید بلندگوهای سقفی خود را با Sonos تغذیه کنید ، باید از Sonos Amp استفاده کنید. هر Sonos Amp می تواند حداکثر 4 بلندگوی سقفی مونو (امپدانس 8 اهم) یا 6 بلندگوی سقفی Sonos را تغذیه کند ، بنابراین بسیاری از افراد هر زمان که فضای کافی برای انجام این کار وجود داشته باشد ، 4 یا 6 بلندگوی سقفی را با پیکربندی مربع نصب می کنند.با این حال ، توجه داشته باشید که همه بلندگوهای سقفی متصل به یک Sonos Amp همان موسیقی را با یک صدا پخش می کنند. اگر به دنبال کنترل مستقل بین اتاق ها هستید ، در هر اتاق به Sonos Amp احتیاج دارید ، بنابراین هنگام در نظر گرفتن تعداد Sonos Amps که به آن نیاز دارید ، این را در نظر داشته باشید.

  1. در کجا باید بلندگوهای سقفی را تعیین کنم و چقدر دورتر؟

بهتر است بلندگوهای سقفی را در فاصله مساوی از هر دیوار ، در امتداد طول اتاق و حداقل 2 متر از یکدیگر برای بهترین جلوه جداسازی استریو قرار دهید.

اگر بلندگوها کمتر از 2 متر از یکدیگر فاصله دارند ، ممکن است بخواهید یک بلندگوی سقفی استریو را در وسط سقف اتاق قرار دهید.

ما می دانیم که برخی از مشتریان ممکن است چیدمان اتاق را به شکل ناخوشایندی داشته باشند ، که می تواند تشخیص اینکه بهترین مکان برای قرار دادن آنها کجاست را دشوار می کند.

در این سناریو ، ممکن است ارزش انتخاب یک بلندگوی سقفی با یک توییتر زاویه دار را داشته باشد تا صدا را به مناطق قابل سکونت در اتاق هدایت کند. در صورت نیاز به توییترهای زاویه دار ، گزینه های زیادی داریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، لطفاً با تیم متخصصان ما تماس بگیرید که می توانند طرح طبقه شما را مطالعه کرده و ببینند که کجا بهتر است.

  1. آیا بلندگوهای سقفی به قدرت اصلی نیاز دارند؟

خیر ، بلندگوهای سقفی معمولاً بلندگوهای غیرفعال هستند ، به این معنی که آنها تقویت کننده داخلی ندارند و در عوض قدرت خود را از طریق کابل بلندگو که از تقویت کننده خارجی تغذیه می شود ، دریافت می کنند. این امر با سیم کشی هر بلندگوی سقفی تا پایه های اتصال بر روی آمپر به دست می آید.

اگر امکان اجرای کابل بلندگو در پشت سقف را ندارید ، می توانید بلندگوهای سقفی تهیه کنید که به سادگی به برق اصلی نیاز دارند و از طریق بلوتوث کنترل می شوند. بدون تقویت کننده و بدون کابل. بلندگوهای سقفی Lithe Audio را بررسی کنید.

  1. آیا به بلندگوهای سقفی منفرد یا استریو نیاز دارم؟

به طور سنتی ، بلندگوهای سقفی برای کار با تقویت کننده هایی طراحی شده اند که فقط یک کانال چپ یا راست را درک می کنند ، بنابراین شما همیشه یک جفت بلندگوی سقفی خریداری می کنید تا به صورت جفت استریو تنظیم شود.

این هنوز هم صادق است زیرا اینگونه است که آنها به Sonos Amp وصل می شوند. با این حال ، در برخی موارد ، نصب یک جفت بلندگوی سقفی به دلیل کمبود فضای سقفی عملی نیست.

این امر به ویژه در حمام ها یا سایر اتاقهای با اندازه کمتر رایج است. برای غلبه بر این ، بلندگوی تک استریو متولد شد تا یک کانال چپ و راست را از یک بلندگو واحد ارائه دهد ، فضا را حفظ کرده و گزینه هایی را برای داشتن موسیقی در اتاقهای بیشتر باز کند

بلندگوی سقفی توکار:

بلندگوی سقفی توکار در اندازها و شکل و شمایل مختلف و همچنین به صورت اهمی و ولتی موجود می باشد

بلندگو سقفی توکار به دلیل نشستن در داخل سقف باید هنگام خرید به اندازه ابعاد دقت کامل شود زیرا ارتفاع بعضی از سقف ها کوتاه بوده و امکان جاگذاری بلندگوی سقفی وجود نخواهد داشت یا برعکس همین موضوع ارتفاع بلندگوی سقفی زیاد بوده و مناسب با سقف نمی باشد.

بلندگوهای سقفی به دلیل جاگذاری در داخل سقف به دوصورت میباشند بدون نیاز به پیچ کردن که دارای گیره مخصوص به خود میباشد که در کنارهای بلندگو تعبیه شده است تا وزن بلندگو داخل سقف حفظ شود

در شکل دیگر امکان تعبیه گیره نبوده و بلندگو به صورت مستقیم بعد از جاگذاری در داخل سقف پیچ میشود.

روکش بلندگو های سقفی توکار توری بوده و در بعضی از انها امکان برداشتن یا تعویض این روکش توری وجو دارد و در بعضی وجود ندارد.

بلندگو سقفی توکار در 3وات 5وات 10وات و…

همچنین در 4 اهم و 8 اهم و… موجود می باشد

بلندگو سقفی روکار

در جاهایی که سقف به صورت یک تکه است و از تایل یا کناف استفاده نشده است میتوانیم از بلندگوهای سقفی روکار استفاده نماییم. روکش بلندگو های سقفی روکار توری بوده و در بعضی از انها امکان برداشتن یا تعویض این روکش توری وجو دارد و در بعضی وجود ندارد.

بلندگو سقفی روکار در 3وات 5وات 10وات و…

همچنین در 4 اهم و 8 اهم و… موجود می باشد

آیا سعی می کنید بلندگوهای سقفی را برای فضای داخلی خانه خود انتخاب کنید؟ اگر پاسخ مثبت است ، ممکن است متوجه شوید که این کار سخت تر از چیزی است که در ابتدا تصور می کردید. بلندگوهای سقفی دارای ویژگی های بسیار متنوعی هستند که ممکن است برای شما منطقی نباشند ، و چیزی که بیشتر نگران کننده است قیمت ها است: برخی از آنها واقعا مقرون به صرفه نیستند و برخی دیگر بسیار گران هستند.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ در سال های اخیر ، بلندگوهای سقفی به تدریج در خانه ها رواج پیدا کردند ، زیرا افراد بیشتری به دنبال تجهیزات صوتی با کیفیت بالا هستند که به آنها امکان می دهد دکوراسیون داخلی خود را دست نخورده نگه دارند. علاوه بر این ، بلندگوهای سقفی نسبت به بلندگوهای بزرگ و قفسه کتاب فضای زیادی را نمیگیرند و جهت صوتی را که از بالا می آید ، بهینه می کنند. همه این مزایا منجر به تولید انواع مدل های مختلف توسط بسیاری از مارک های معروف بلندگو شده است

برخی از مارک های معتبر و با کیفیت بلندگو سقفی عبارتند از:

  • اسپیکر سقفی وکاله
  • بلندگو سقفی باند ایران
  • بلندگو سقفی aappro
  • بلندگو سقفی مدرن
  • بلندگو سقفی jbl
  • بلندگو سقفی یاماها

بلندگوی دیواری:

بلندگو دیواری باند ایران

بلندگو ستونی ضد آب  تک بلندگو باند ایران مدل501ومدل505

رنگ سفید
ستونی
سبک و شکیل

 

بلندگو ستونی واترپروف بدنه آلومینیوم دو بلندگو باند ایران مدل502ومدل506

بلندگو ستونی
رنگ سفید

 

بلندگو ستونی (دیواری) بدنه پلاستیکی چهار بلندگو باند ایران مدل503

ستونی
رنگ سفید

 

بلندگو ستونی هوای ازاد باند ایران آلومینیومی

نصب در فضای بیرونی
مقاوم در برابر شرایط جوی گرد و غبار رطوب
ضد زنگ

 

 

پایه باند مشکی باند ایران مدل602

شکیل
مستحکم
بدنه پیچی

پایه باند ضخیم باند ایران مدل 608

شکیل
مستحکم
رنگ استیل و نقره ای

پایه باند دیواری تیپ1 باند ایران مدل614
پایه باند دیواری تیپ2 باند ایران مدل 607
رنگ مشکی
قابلیت جداسازی از دو نقطه
قابلیت تحمل وزن بالا

پایه میکروفن فنری رو میزی کف نعلی باند ایران مدل 620
قابلیت انعطاف پذیری
طول عمر بالا

پایه میکروفن فنری رو میزی گرد باند ایران مدل 621
قابلیت انعطاف پذیری
طول عمر بالا

باند اکتیو دایناپروdinapro
مدل cap150
قابلیتBt بلوتوث
میکروفن بیسیم
ریموت کنترل

میکروفن بیسیم دایناپرو Dina pro
دوکانال
برد بالا

میکروفن رومیزی مدل PA800 aappr اسیا امپ

دارای مدار پیش زنگ جهت پیج
دارای کلید تالک (تنها با فشردن این کلید میتوانید پیج را انجام دهید)
دارای ال ای دی نشانگر روشن بودن میکروفن
دارای پایه فنری ضد زنگ (به هر جهت که بخواهید میکروفن را حرکت میدهید)
دارای خروجی بالانس
دارای میکروفن مرغوب با پهنای باند مطلوب (صدای سوت فیدبک تولید نمیکند)
دارای روکش پنبه ای برای محافظت از میکروفن

میکروفن رو میزی مدل PA850 aappro اسیا امپ

دارای مدار پیش زنگ جهت پیج
دارای کلید تالک (تنها با فشردن این کلید میتوانید پیج را انجام دهید)
دارای ولوم کنترل جهت کم و زیاد کردن صدای دینگ و دنگ پیش زنگ
دارای ولوم کنترل جهت کم و زیاد کردن صدای میکروفن
دارای ال ای دی نشانگر روشن بودن میکروفن
دارای پایه فنری ضد زنگ (به هر جهت که بخواهید میکروفن را حرکت میدهید)
دارای خروجی بالانس
دارای میکروفن مرغوب با پهنای باند مطلوب (صدای سوت فیدبک تولید نمیکند)
دارای روکش پنبه ای برای محافظت از میکروفن

 

میکروفن رومیزی مدل  کارول:

  • دارای مدار پیش زنگ جهت پیج
  • دارای کلید تالک (تنها با فشردن این کلید میتوانید پیج را انجام دهید)
  • دارای ال ای دی نشانگر روشن بودن میکروفن
  • دارای پایه فنری ضد زنگ (به هر جهت که بخواهید میکروفن را حرکت میدهید)
  • دارای خروجی بالانس
  • دارای میکروفن مرغوب با پهنای باند مطلوب (صدای سوت فیدبک تولید نمیکند)
  • دارای روکش پنبه ای برای محافظت از میکروفن

 

میکروفن بیسیم تک کانال aapproاسیا امپ-دیجیتال

  • مدل AP-M800H
    دارای یک میکروفن یقه ایی
    کارکرد در محدوده فرکانسی UHF
    قابلیت اعمال فرکانس های دلخواه به میکروفن و گیرنده
    دارای صفحه نمایش با وضوح بالا
    فاقد هرگونه نویز
    دارای برد عالی بدون افت کیفیت
    ساخت کشور تایوان به همراه یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش
  •  

 

 

میکروفن بیسیم تک کانال شورshure

تک کانال و دو کانال
بدون نویز
وضوح صدا بالا

 

 

میکروفن بیسیم دو کانال سنهایزرsennheiser

تک کانال و دو کانال
گیرندگی بالا
بدون نویز

 

 

بلندگو دکوراتیو هات ساندHOT SOUNDسایز بزرگ

 

 

بلندگو دکوراتیو هات ساند HOT SOUND سایزکوچک

 

 

باند سقفی ، بلندگو سقفی

02188316422

www.afraco.net

گروه فنی و مهندسی افرا

بلندگو سقفی یکی دیگر از محصولات و تجهیزات صوتی است که از کارایی بسیار منحصر به فرد و خاصی پیروی می کند.  به دلیل عملکرد های جالبی که در این نوع از تجهیزات صوتی به کار رفته است، آن را به محصولی بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی تبدیل کرده است. اگر شما نیز علاقه بسیاز زیادی به راه اندازی یک سیستم صوتی در منزل و یا حتی محیط کار خود را دارید استفاده از  بلندگو سقفی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مزایای این سیستم های صوتی بپردازیم.

مزایای استفاده از بلندگو سقفی:

  • توکار هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.
  • محصولاتی بسیار زیبا و کارآمد می باشند.
  • بلندگو سقفی بهترین ابزار صوتی برای اتاق کوچک شما است.
  • از قابلیت کابل کشی درون سقفی برخوردار می باشند.
  • دارای ترمینال های کانکتوری جهت سربندی، اتصال و نصب آسان
  • دارای توری محافظ برای فضای بیرونی بلندگو
  • دارای ترانس مچینگ 100 ولتی برای اتصال به آمپلی فابرهای ولتی

مراحل نصب بلندگو سقفی به چه صورت است؟

  1. یک مکانی بسیار مناسب بر روی سقف و نزدیک به اتاق نشیمن را انتخاب کنید، آن نقطه را به دقت برش بزنید و بلندگو را درون آن حفره قرار دهید. (توجه داشته باشید که حتما مکان انتخابی را به دقت انتخاب کنید زیرا پس از قرار دادن بلندگو، امکان تغییر و جا‌به‌جایی آن وجود نخواهد داشت.)
  2. شما باید سیم ها را از طریق دیوار و سقف ها عبور دهید، برای این کار بهتر است از سقف کاذب استفاده کنید. برای جلوگیری از تداخل سیم ها باید کابل کواکسیال را ضعیف در نظر بگیرید و همچنین به دور از سیم کشی نگه دارید. قبل از برش سوراخ، ابتدا محل سیم را به خوبی چک کنید تا دچار مشکل نشوید.
  3. با استفاده از میخ های سرپهن موجود در بازار، به دنبال پیدا نمودن نقطه نصب اسپیکر باشید و با استفاده از قالب های ارائه شده بلندگو، ابتدا سوراخ ها را با مداد و سپس با یک برش دنبال کنید.
  4. برای ایمنی بیشتر و محافظت از چشم هایتان در برابر آلودگی و ذراتی که ممکن است در هنگام کار به آن دچار شوید، از عینک های مخصوص استفاده کنید.
  5. سوراخ اسپیکر خود را بر روی دیوار ایجاد کنید و سپس بررسی کنید که آیا بلندگوی شما متناسب با سوراخ ایجاد شده بر روی دیوار است یا خیر؟ سپس سیم های سقف را که باید به بلندگو متصل شوند را به پایین بکشید، سیم ها را حدود 1.5 سانتی متر بچرخانید و سیم های برهنه را به ورودی بلندگوی خود متصل کنید.
  6. با استفاده از پیچ در امتداد قاب، جلو پنجره را از روی بلندگو خارج کنید و آنها را به سقف بچرخانید.
  7. پنجره مشبک را ببندید و آن را رنگ کنید تا با رنگ شما مطابقت داشته باشد.

مراحل تولید صدا توسط یک بلندگو سقفی به چه صورت است؟

  • یک سیم پیچ درون یک میدان مغناطیسی قرار دارد و از طرفی هم به یک مخروط وصل است.
  • وقتی که جریان متناوب الکتریکی که با فرکانسهای مختلف در درون سیم پیچ جریان پیدا می کند، این سیم پیچ تشکیل میدان مغناطیسی می دهد؛ که با میدان مغناطیسی ثابت از طرف آهنربای قوی ایجاد فاز هم نام یا غیر هم نام می کند.
  • تغییر فاز باعث دفع سیم پیچ به پایین و یا جذب آن به بالا می شود.
  • با حرکت سیم پیچ، مخروط متصل به آن نیز حرکت می کند و با حرکت دادن هوای اطراف مخروط صدا ایجاد می شود.
  • حرکت سیم پیچ درون میدان مغناطیسی بسته به فرکانس الکتریکی، گاهی اوقات تا 20000 بار در ثانیه (20کیلو هرتز) نیز می رسد؛ و اینگونه صدا ایجاد می شود.

صدای تولید شده توسط بلندگو چطور توسط گوش انسان شنیده می شود؟

در درون گوش آدم پرده بسیار نازکی به نام پرده صماخ وجود دارد، هنگامی که این پرده مرتعش می‌شود، مغز انسان این لرزش ها را بصورت صوت تفسیر خواهد کرد. یکی از عمده ‌ترین عواملی که باعث تحریک و مرتعش شدن این پرده می‌شود، تغیرات فشار هوایی است که با آن برخورد می‌کند. در عمل، هنگامی که جسمی در فضا حرکت می‌کند، هوای اطراف خود را منبسط کرده و این انبساط باعث فشرده‌شدن هوا گردیده و این تغیر فشار در هوا منتشر شده و به گوش رسیده و باعث مرتعش شدن پرده صماخ می‌گردد.

گروه فنی مهندسی پارسیان تک با تکیه بر دانش روز از مشاوره تا طراحی و پیاده سازی سیستم صوت در کنار شما خواهد بود.

از طریق این بلندگو قادر خواهید بود صدای هر دستگاه دارای بلوتوث نظیر موبایل، تبلت و یا کامپیوتر خود را به صورت فراگیر و با کیفیت عالی پخش کنید. برای راه اندازی این بلنگوها کافی است تا در سقف کاذب یا کناف یه سوراخ ایجاد کرده و بلندگو را در آن براحتی و در کمترین زمان کار بگذارید. برای روشن شدن دستگاه فقط یک اتصال برق لازم است.

بلندگوی اصلی می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد و یا اینکه به یک یا چند بلندگوی اهمی دیگر متصل شود.

بلندگو سقفی

معمولا از بلندگو سقفی در فضای داخلی جهت پخش صوت استفاده می شود. از پر کاربردترین بلندگوها بلندگوی سقفی توکار می باشد که به صورت هالوژنی همسطح سقف نصب می شود و در برخی موارد اگر امکان استفاده از بلندگو سقفی به صورت توکار نباشد از بلندگو سقفی روکار استفاده می شود. بلندگوهای سقفی به دو شکل فول رنج و بلندگوی سقفی تووی طراحی و تولید می شوند. بلندگو سقفی فول رنج بیشتر جهت پخش موزیک پس زمینه و پیجینگ کاربرد دارد اما اگر کیفیت پخش موزیک مهم باشد از بلندگو سقفی 2WAY بدلیل داشتن ووفر و تیوتر مجزا استفاده می شود. سایز و توان بلندگوهای سقفی متفاوت می باشد و با توجه به این موضوع قیمت آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. بلندگو سقفی توکار ضد آب از نمونه ای دیگر بلندگو می باشد که معمولا در استخر، حمام و محیط های مرطوب استفاده می شود.

از کاربرد های بلندگو سقفی می توان به : پخش موزیک در منازل – سیستم صوت پیجینگ و…  اشاره کرد.

بلندگو سقفی اهمی – ولتی
اگر از بلندگو سقفی برای پخش پیام پیجینگ استفاده می کنید پیشنهاد می شود از بلندگوهای سقفی مچینگ دار ولتی استفاده کنید اما اگر کیفیت پخش برای شما مهم است و تعداد بلندگوها و همچنین مسیر سیم کشی کوتاه باشد از بلندگو سقفی اهمی استفاده کنید.

از کاربردهای بلندگو سقفی می توان در ادارات، مراکز خرید و تفریحی، منازل مسکونی، بیمارستان، ترمینال، کافی شاپ و رستوران، استخر، مدرسه، موزه و … نام برد.
برای انتخاب و خرید بهترین بلندگو سقفی با توجه به شرایط و بودجه خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انوع بلندگو سقفی

بلندگو سقفی دارای انواع مدل های مختلفی برای کاربری های مختلف می باشد که از جمله  آن ها می توان به بلندگو سقفی بلوتوث، بلندگو سقفی ولتی و بلندگو سقفی اهمی اشاره کرد. در این بخش قصد داریم برای هریک از مدل ها چند نمونه  اسپیکر سقفی همراه با شرکت های تولید کننده بپردازیم. همچنین در مورد قیمت هریک از بلندگو سقفی برای خرید نیز پیشنهاداتی ارائه می کنیم.

هرآنچه که باید از بلندگو سقفی بدانید

بلند گوهای سقفی به عنوان یک راهکار صوتی نصبی می باشد که با صدای عالی خود حس خوشایندی را سالهای سال برای تان به ارمغان آورند.
به همین مظور انتخاب اسپیکری با کیفیت بالا بسیار مهم بوده و نیاز است در مورد نحوه نصب آن خوب فکر کنیم.
هنگام کابل کشی بلندگوهای سقفی، باید به پشت سقف یا دیوار دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به راحتی نصب نماییم و در مراحل نصب به مشکل غیر قابل پیش بینی برخورد نکنیم.
در این مقاله 8 مورد از چیزهایی که هر نصاب یا مشتری باید قبل از نصب اسپیکرها در سقف بداند را انتخاب کرده ایم.

1. به چند اسپیکر سقفی نیاز دارم؟

تعداد بلندگوها بر اساس مساحت فضا و دانش مهندس طراح انتخاب می گردد .یک نکته مهم در مورد بلندگوهای سقفی فروش آن به صورت جفتی می باشد ، با این تصورر که قرار است به صورت جفتی و استریو نصب شوند. یکی از مهمترین چیزها در مورد صدا انسجام صداست.
برای فضاهای بزرگ، باید سطوح صدا را بهتر بالانس کنیم، به همین منظور افزودن تعداد اسپیکرهای کوچک تر به نسبت تعداد اسپیکرهای بزرگتر منطقی تر می باشد.

2. بهترین مکان برای قرار داده آنها در کجاست؟

بهترین کار این است که اسپیکرها را با فاصله مساوی از هر دیوار، در امتداد طول اتاق قرار دهيم. می دانیم که خیلی از مشتریان ممکن است اتاق های بدقواره ای داشته باشند که همین مسئله باعث می شود درک اینکه کجا برای قرار دادن این اسپیکرها از همه بهتر است برایشان دشوار بشود.
در این سناریو، شاید انتخاب یک اسپیکر با یک توئیتر که قابلیت زاویه دار شدن دارد خوب باشد تا بدین ترتیب بتوان صدا را به سمتی از اتاق هدایت کرد که قابلیت نشستن بیشتری دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با تیم متخصصین ما تماس بگیرید زیرا آنها می توانند با بررسی پلان فضا به شما بگویند که بهترین گزینه و بهترین جا کجاست.

3. آیا اسپیکرهای سقفی نیاز به پاور (برق) اصلی دارند؟

معمولا بلندگوهای سقفی اسپیکرهای اکتیو نیستند ، این بدین معناست که اینها آمپلی فایرهای توکار ندارند بلکه برق شان را از کابل اسپیکر می گیرند که از یک آمپلی فایر خارجی می آید. اینکار را می توان با سیم کشی هر اسپیکر سقفی به اتصال دهنده روی آمپلی فایر انجام داد.

4. چه کابل اسپیکری را باید برای اسپیکرهای سقفی ام استفاده کنم؟

برای بیشتر نصب ها، توصیه ما استفاده از کابل اسپیکر دو هسته ای است. چون این مدل کابل برای اکثر نصب ها استاندارد و مناسب است.
اگر سیم خیلی طولانی باشد سیگنال صدا افت کرده و بر کیفیت صدا تاثیر منفی خواهد گذاشت پس باید از کابل با کیفیت و با AWG پایین استفاده شود.
کابل اسپیکر 4 هسته ای ،کابلی است که در غلاف خارجی پیچیده شده اند. این نوع کابل بخصوص برای نصب های استریویی سینگل (تکی) مناسب است زیرا بجای دو کابل فقط به یک کابل نیاز هست.

5. آیا به باکس مخصوص اسپیکرهای سقفی نیاز دارم؟

باکس پشت اسپیکر را احاطه می کند تا از پخش شدن در فضای خالی سقف جلوگیری کند.
یکی دیگر از مزایای باکس اسپیکر این است که این نوع اسپیکرها طوری طراحی شده که حجم صدا را افزایش داده و از نشتی صدا جلوگیری کند. این یعنی اینکه اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی تری صدای موسیقی تان را بالا ببرید، همسایه طبقه بالایتان از دست شما در آسایش خواهد بود!
لطفاً برای اینکه بدانید آیا استفاده از باکس های ضد حریق برای اسپیکرهای سقفی تان در ساختمان موردنظر شما لازم است یا خیر با سازنده/نصاب خود مشورت کنید. ممکن است به یک کابل اسپیکری ضد حریق نیز نیاز داشته باشید.

6. آیا اسپیکرهای سقفی را می توان در محیط های با رطوبت بالا مانند آشپزخانه یا حمام نیز نصب کرد؟

بعضی از اسپیکرهای سقفی که ما ارائه می کنیم در مقابل بخار و رطوبت مقاوم هستند، این بدین معناست که این اسپیکرها تا زمانیکه خیس نشوند، در محیط های آشپزخانه ای و حمام کار می کنند. برای اطمینان بیشتر بازهم می توانید با برقکارتان مشورت کنید.
یا، اگر می خوایهد خیالتان از داشتن یک اسپیکرسقفی کاملاً ضدآب که می توان آنرا در درون محفظه های دوش یا بالای وان حمام نصب کرد، راحت باشد، مدل eIc 52MS در این محیط بسیار عالی است.

7. آیا می توانم اسپیکرهای سقفی ام را رنگ کنم تا به رنگ اتاقم بیاید؟

همه اسپیکرهای سقفی در وب سایت ما دارای دیواره های مشبک قابل رنگ آمیزی سفید رنگی هستند که این امکان را به شما می دهند تا اسپیکرتان را با محیط مورد نظر خود ست کنید.

8. اسپیکرهای سقفی تا چه حد باید نازک باشند؟

اگر مقدار عمقی که شما در فضای خالی سقف (پشت گچکاری) دارید خیلی کم باشد، گزینه هایی برای اسپیکرهای سقفی فوق باریک وجود دارند.

یکی از انواع تجهیزات صوتی که امروزه در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد اسپیکر سقفی است. استفاده از اسپیکر سقفی در سال های اخیر برای تجهیز مکان های عمومی مانند بیمارستان ها و فروشگاه ها و حتی منازل مسکونی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

انواع اسپیکر های سقفی

اسپیکر های سقفی در انواع فول رنج و تو وی (Two Way) دسته بندی می شوند.

اسپیکر های سقفی فول رنج سیستم های پیجینگ که فقط برای پیج کردن استفاده می شوند کاربرد بیشتری دارند، مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، ادارات و دانشگاه ها، همچنین مکان هایی که درخواست پخش موزیک با کیفیت بالا را نداشته باشند از استفاده کنندگان این نوع اسپیکر به شمار می روند، مانند بعضی از مجتمع های تجاری. لازم به ذکر است این نوع اسپیکر های سقفی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند و قیمت پایین تری نسبت به بلندگوهای سقفی تو وی (Two Way) دارند.

از اسپیکرهای سقفی تو وی (Two Way) در لابی های ساختمان، آپارتمان های لوکس، سالن های اجتماعات، رستوران ها و کافی شاپ ها و بوتیک ها استفاده می شود. این سیستم به طور کلی در مکان های با درخواست کیفیت پخش بالاتر استفاده می شود. این نوع از اسپیکر های سقفی به دلیل داشتن تیوتر و ووفر دارای تفکیک صدایی بالا هستند به همین دلیل کیفیت پخش آنها نسبت به نوع فول رنج بالاتر است. وجود ووفر و تیوتر در باند سقفی موجب می شود تا صداهای زیر و بم به صورت مجزا بلندگوی مربوط به خود پخش شود و این امر موجب می شود محدوده فرکانسی وسیع تر شود و فرکانس های صوتی مختلف از بلندگو پخش شود.

اسپیکر سقفی

.

اسپیکر های سقفی با کاربردهای خاص

 بلندگو های سقفی انواع مختلفی دارند و در مکان های گوناگون با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع خاص اسپیکر های سقفی، نوع بلوتوث دار آن می باشد. این اسپیکر قابلیت استفاده در مکان هایی نظیر ادارات، آموزشگاه ها، بیمارستان ها و سالن های سخنرانی و… و منازل مسکونی را دارا هستند. زمانی که در مکان مورد نظر امکان استفاده از کابل وجود نداشته باشد از این نوع استفاده می شود. این نوع از اسپیکر سقفی به راحتی و با استفاده از بلوتوث به گوشی موبایل و لپ تاپ شما متصل می شود. نوع دیگری از اسپیکر های سقفی که در مکان های ویژه کاربرد دارند دسته ضد آب و ضد رطوبت می باشد. اگر تمایل به تجهیز مکان های مرطوب مانند حمام، استخر و سونا به سیستم صوتی داشته باشید، باید به سراغ نمونه های ضد آب و ضد رطوبت اسپیکر های سقفی بروید. لازم به ذکر است این دسته از اسپیکر ها به دلیل ویژگی های خود قیمت بالاتری نسبت به دیگر نمونه های دارند.

اسپیکر سقفی

مزایای اسپیکر سقفی

  • بهره گیری از فضای سقف: این ویژگی به خصوص در مکان هایی با مساحت کم نمود بیشتری می یابد. استفاده از فضای سقف باعث خواهد شد فضای بیشتری در چیدمان اتاق در اختیار داشته باشید و تجهیزات صوتی در سقف جانمایی می شوند.
  • کابل کشی زیباتر: اگر تمایل دارید کابل های سیستم صوتی پنهان باشند و روی زمین مشاهده نشوند، اسپیکر سقفی گزینه ای بسیار مناسب است. کابل کشی های اسپیکر سقفی باعث زیباتر شدن محیط می شود و به علاوه مانعی در چیدمان داخلی محل نصب ایجاد نخواهد کرد. کلیه مدارهای الکتریکی این اسپیکر نیز در سقف پنهان خواهد بود. به علاوه نوعی از اسپیکر سقفی بدون نیاز به کابل کشی و دارای قابلیت بلوتوث می باشد.
  • کاهش تداخل آکوستیک: صدا ها در محیط به وسیله عناصر مختلف جذب می شوند. وسایل اتاق، تمام لوازم قرار گرفته بر روی زمین یا روی دیوارها می توانند صدای حاصل از بلندگو ها را جذب کنند. با نصب اسپیکر ها بر روی سقف این تداخل آکوستیکی کاهش چشمگیری خواهد داشت.
  • ویژگی ترانس مچینگ: این ویژگی در اکثر اسپیکر های سقفی وجود دارند و باعث تبدیل اسپیکر سقفی از حالت اهمی به ولتی می شود. اهمیت این ویژگی زمانی آشکار می شود که شما بخواهید تعداد زیادی از اسپیکرها را به راحتی کابل کشی کنید. با تبدیل شدن اسپیکرهای سقفی به حالت ولتی می توان همه آنها را به صورت موازی و با پیچیدگی کمتر کابل کشی کرد. به علاوه زمانی که نیاز به کابل کشی با طول زیاد وجود داشته باشد باید از حالت ولتی استفاده شود. زیرا طول کابل با اهم رابطه عکس داشته و طول زیاد کابل کشی موجب افت اهم خواهد شد ولی در حالت ولتی این اتفاق رخ نمی دهد.

اسپیکر سقفی

چگونگی نصب اسپیکر سقفی

  • مکان مناسب نصب اسپیکر ها را ( ترجیحا با مشاوره متخصصان و افراد با تجربه) بر روی سقف مشخص کنید.
  • بهترین حالت استفاده از فضای سقف کاذب است، به این دلیل سیم ها باید از فضای سقف کاذب رد شده تا به اسپیکر سقفی برسند.
  • توصیه می شود فردی که سوراخ ها را بر روی سقف ایجاد می کند از عینک مخصوص استفاده کند تا ذرات و آلودگی های ناشی از تراشیدن سقف وارد چشم نشود.
  • سوراخ ایجاد شده بر روی سقف باید متناسب با قطر اسپیکر باشد. اسپیکر های سقفی به طور معمول قطری در محدوده 10 تا 25 سانتی متر دارند.
  • پس از ایجاد سوراخ بر روی سقف، متناسب بودن اندازه اسپیکر و حفره ایجاد شده را بررسی کنید. سپس، سیم هایی از سقف را که باید به بلندگو متصل شوند، پایین آورده و تقریبا 1.5 سانتیمتر بچرخانید سپس سیم های برهنه را به ورودی بلندگو متصل کنید.
  • اسپیکر های سقفی معمولا دارای چهار عدد بست در پشت بلندگو هستند، با برداشتن توری روی اسپیکر چهار پیچ نمایان می شوند. پس از قرار دادن اسپیکر درون سقف با یک عدد پیچ گوشتی پیچ ها را چرخانده و چهار عدد بست پشت بلندگو نیز به همراه آن می چرخد و اسپیکر درون سقف قرار خواهد گرفت.

اسپیکر سقفی

تعداد اسپیکر سقفی

برای رسیدن به جواب این سوال باید عوامل مختلف موثر بر صدای اسپیکر های سقفی را مد نظر قرار داد. عواملی چون کاربری محل نصب اسپیکر، ارتفاع سقف، مساحت محل نصب و همچنین میزان نویز و سر و صدای محیط بر تعداد مناسب اسپیکر ها اثر می گذارند. در محاسبه تعداد، فرمول و قاعده خاصی وجود ندارد از این رو تجربه متخصصین و نصاب اسپیکر می تواند پاسخگو باشد، این افراد تعداد مناسب اسپیکر را با در نظر گرفتن عوامل موثر به صورت تجربی به دست می آورند.

تا حالا به این سوال فکر کرده اید که بدون بلندگوها چگونه زندگی می کنید ؟ بهترین آهنگ ها با بهترین کیفیت ضبط بدون داشتن بهترین بلندگو و تجهیزات صوتی خوب و باکیفیت چنگی به دل نمیزنند و جذابیتی ندارند . خانه ها، اتومبیل ها، تئاتر ها، باشگاه های رقص و حتی کامپیوتر شخصی خودتان ، همه اینها نیازمند یک بلندگوی خوب میباشد و این، یک نیاز همیشگی است . بازار پر است از مارک های عرضه کننده تجهیزات صوتی برای افراد با شیوه زندگی و نیازهای مختلف است . با این حال بهتر است قبل از خرید ، چرخی در بازار بزنید و متناسب با نیازتان خرید را انجام دهید . در این مقاله به معرفی ده شرکت برتر تولیدکننده بلندگو در جهان میپردازیم .

آمپلی فایر اسیا امپ aappro مدل 440 ute

  • توان خروجی 80وات
    دو زون
    دارای 2ورودیAUX
    دارای دو ورودی میکروفن
    دارای مدار حق تقدم
    دارای پیش زنگ و آژیر اعلام خطر
    دارای محافظ دیجیتال جهت شناسایی اضافه بار و اتصالها
    دارای خروجی اوت پوت (OUT PUT )
    رادیو تمام دیجیتالAM وFM با قابلیت اتواسکن
    قابلیت پخش : ام پی تری از طریق درگاه USB
  •  

آمپلی فایر اسیا امپ aappro مدل 400 ute

  •  
  • آمپلی فایر پر قدرت ولتی و اهمی
  • قابلیت پخش : ام پی تری از طریق درگاه USB
  • دارای درگاه یو اس بی پلیر یا فلش مموری
  • رادیو تمام دیجیتالAM وFM با قابلیت اتواسکن
  • اکوی تمام دیجیتال
  • سیستم زون بندی جهت تقسیم بندی یا تقسیم بلندگوها تا پنج زون
  • دارای ۲ ورودی میکروفن با امکان دسترسی از جلوی پنل دستگاه
  • دارای ۳ ورودی AUX
  • دارای مدار حق تقدم
  • دارای پیش زنگ و آژیر اعلام خطر
  • دارای محافظ دیجیتال جهت شناسایی اضافه بار و اتصالها
  • دارای خروجی اوت پوت (OUT PUT )
  • دارای خروجی ولتی
  • دارای خروجی اهمی
  • دارای سیستم خنک کننده اتوماتیک
  • دارای سیستم ریموت کنترل از طریق اشعه مادون قرمز
  • دارای ولوم باس و تریبل
  • مدل
  • PA-3G-400 UTE
  • توان موثر
  • ۲۸۰ وات
  • ابعاد(mm)
  • ۳۱۰mm×۴۸۷mm×۷۰mm
  • وزن (kg)
  • ۳٫۲ kg
  •  

 

باند اکتیو تیتانیوم مدلTITANUIM AX 712 AU

  1. توان موثر ( RMS )300 وات
    12 اینچ
    دارای ورودی میکروفن
    دارای اکولایزر
    دارای ورودی USB و SD کارت
    دارای افکت صدا
    8 اهم

One thought on “بلندگوی سقفی توکار و روکار”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *